Znamy już kalendarz na sezon 2019, więc warto przypomnieć lub poznać zasady jakie obowiązują na torze podczas Touristenfahrten czyli Jazd Publicznych.


Główne wymogi i zasady których należy przestrzegać na torze:

  • Pomiar czasu jest zabroniony. W czasie jazd turystycznych chodzi głównie o radość z jazdy a nie o jak najlepszy czas przejazdu.
  • Wyprzedzanie z prawej strony jest zabronione! Wyprzedzamy tylko lewą stroną. Łamanie tej zasady będzie karane.
  • Na całym torze obowiązuje zakaz zatrzymywania.
  • W czasie wypadku lub awarii samochodu należy zjechać na pobocze, udać się za barierę bezpieczeństwa. W miarę możliwości ostrzec nadjeżdżających kierowców i zadzwonić na numer alarmowy. Zakazuje się dalszej jazdy, nie wolno zawracać lub cofać.
  • Żółta flaga – miejsce niebezpieczne, zakaz wyprzedzania, prędkość maksymalna 50km/h.
  • Zabronione jest driftowanie w czasie jazd publicznych.
  • Zakaz wjazdu dla pojazdów z emisją hałasu przekraczającą 130dB
  • Należy zapiąć pasy bezpieczeństwa, również na tylnych siedzeniach
  • Motocykle muszą mieć włączone światła a motocykliści muszą posiadać ubranie ochronne.
  • Zabronione jest robienie zdjęć, filmowanie lub nagrywanie wideo podczas przejazdu po torze.
  • Telefon alarmowy to 0 800 0302 112. Koniecznie zapiszcie go w swoim telefonie. W razie wypadku czy awarii należy dzwonić pod ten numer.
  • Na torze obowiązują przepisy niemieckiego rozporządzenia w sprawie ruchu drogowego (StVO).
  •  Każdy kierowca jest zobowiązany do posiadania swojego prawa jazdy i dokumentu rejestracyjnego pojazdu.
  •  Przed jazdą po torze pojazdy zostaną sprawdzone pod kątem zgodności z niemieckimi przepisami dotyczącymi ruchu drogowego (StVZO).
  •  Kierowcy pojazdów niezarejestrowanych w Niemczech muszą posiadać dowód ubezpieczenia.
  • Tylko pojazdy zgodne z niemieckimi przepisami o ruchu drogowym (StVZO) mogą poruszać się po Nordschleife. Użytkownicy muszą jechać wolno na odcinkach toru , które są oznaczone jako roboty drogowe. Należy przestrzegać ograniczeń prędkości na tym odcinku.
  • W ramach jazd turystycznych zabronione jest świadczenie komercyjnych usług taksówkowych za opłatą lub bezpłatnie.

Nordschleife to nie tylko najpiękniejszy tor na świecie, nosi on też przydomek „Zielone Piekło”. Zdradliwe hopy, „ślepe zakręty” i różne czynniki odpowiadające za przyczepność na torze sprawiają, że przejazd nawet dla profesjonalistów staje się bardzo wymagającym wyzwaniem. Początkujący kierowcy na torze muszą szczególnie uważać. Najniebezpieczniejsze sekcje zawsze są oznakowane. I jeszcze jedna rzecz, o której powinieneś zawsze pamiętać. Północna pętla nie jest nowoczesnym torem wyścigowym, ale jest najpiękniejszą na świecie jednokierunkową drogą publiczną (bez ograniczeń prędkości). Więc zawsze unikaj ryzyka i stosuj się do powyższych zasad.


Teraz kilka porad i wskazówek ode mnie.

Na tor możemy wjechać każdym zarejestrowanym samochodem. Może to być suv, van, kombi, kamper, samochód dostawczy a nawet autobus. Te ostatnie wpuszczane są przeważnie przy mniejszym ruchu na torze. W samochodzie może jechać kilka osób, nie tylko kierowca. Nie ma obowiązku posiadania kasku. Na tor wpuszczane są także motocykle. Nie można jeździć quadami, skuterami lub pojazdami które nie osiągają 60km/h.

Zdarzają się wyjątki, kiedy to przy małym ruchu w tygodniu wpuszczono kierowcę skutera z Koreii który przejechał 18 000km żeby odwiedzić Ring. Nasze polskie Żuki też wpuszczono ale z racji swojego Vmaxa i wymagającego toru musiały mieć z tyłu samochodową asystę w postaci obsługi toru.

Jak już wjedziecie na tor, przede wszystkim patrzcie w lusterka!! Samochody potrafią znaleźć się koło was tak nagle, że nawet nie będziecie wiedzieli kiedy to się stało. Jeżeli widzicie że zbliża się szybsze auto, zjedźcie na prawo a najlepiej dajcie prawy kierunek. To bardzo pomaga kierowcy który Was wyprzedza, bo wie że go widzicie. Na całym torze nie ma zakrętów na których używamy pierwszego lub drugiego biegu. Najniższy bieg to trójka. Wyprzedzanie z lewej strony bierzcie na poważnie, jeżeli nie będziecie tego przestrzegać możecie dostać zakaz jazdy na cały dzień. Przykład macie poniżej na filmie.

Co to głośności i limicie 130dB. Na torze są rozmieszczone mikrofony mierzące głośność, więc nie da się oszukać obsługi toru. Jeżeli przekroczycie limit również dostaniecie zakaz dalszej jazdy.

Jeżeli chodzi o kontrolę pojazdu przed wpuszczeniem na tor, to oczywiście nikt tego nie robi. Obsługa na parkingu a szczególnie Ci przy szlabanach zwracają uwagę czy samochód posiada przednią tablicę rejestracyjną lub czy macie zainstalowaną kamerę do nagrywania przejazdu. Żeby wjechać na tor każą Wam założyć tablicę a kamerę będziecie musieli schować.

Porządkowi na parkingu, szczególnie ci przy zjeździe z toru, patrzą na stan auta, więc jeżeli macie jakieś wgniecenia, otarcia na samochodzie którym chcecie jeździć po Ringu, to lepiej to wszystko naprawić i zamaskować w Polsce. Możecie zostać poproszeni o wyjaśnienie co się stało w czasie okrążenia bo macie uszkodzenia na samochodzie – sugestia że mieliście obcierkę o bariery które uszkodziliście a więc trzeba będzie je naprawić czyli zapraszamy do kasy 🙂 Po co niepotrzebnie się stresować i tłumaczyć.

Co do mierzenia czasu przejazdu BTG. Oficjalnie pomiar czasu jest zabroniony. Rozwiązaniem jest aplikacja do pomiaru czasu np: Harry`s Lap Timer, która sama wykryje po sygnale GPS kiedy przejeżdżacie koło mostu a kiedy kończycie rundę na bramie. W ten oto sposób będziecie znali swój czas przejazdu. Telefon może znajdować się w uchwycie lub gdziekolwiek w samochodzie, byle sygnał GPS był wystarczający.

I na sam koniec wymowny cytat:

” Na Nurburgringu nie zaimponujecie nikomu, a możecie ośmieszyć się przed wszystkimi”

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *