W miniony weekend odbyły się ostatnie jazdy publiczne i zakończył się tym samym sezon na torze Nurburgring. Od wczoraj, 12 listopada ruszył największy w historii remont toru. Asfalt zostanie całkowicie przebudowany w pięciu różnych sekcjach toru. Ponadto, standard bezpieczeństwa w Zielonym Piekle zostanie dodatkowo zwiększony poprzez rozbudowę ogrodzeń wg norm bezpieczeństwa FIA. Środki na tegoroczne prace budowlane są największe w historii Nordschleife od ponad 40 lat. Ich wartość wynosi około czterech milionów euro.


„Utrzymanie najdłuższego na świecie stałego toru wyścigowego jest ogromnym zadaniem. To sprawia, że jeszcze ważniejsze jest sumienne wykonanie nadchodzącego zadania”, wyjaśnia dyrektor Nurburgringu, Mirco Markfort, w związku z nadchodzącymi pracami. W długiej historii Nordschleife modernizacja nie zawsze skupiała się na jego długowieczności. Według Markoft jest to kluczowy punkt: „Jeśli zsumujemy tor Grand Prix i Nordschleife razem, mamy ponad 25 kilometrów asfaltu, stale narażonego na ogromne obciążenia. Zimą można jednak w krótkim czasie wymienić pewną jego część. Właśnie trwałość asfaltu jest dla nas bardzo ważna jak również jego wysokie standardy jakości „.

W pięciu sekcjach- Flugplatz / Schwedenkreuz, Kallenhard, Wehrseifen, Ex-Mühle und Hohe Acht- tor zostanie poddany „pełnej przebudowie”. Odnowione zostaną zarówno asfalt oraz wszystkie znajdujące się pod nim warstwy. Unikalny charakter Nordschleife w tych miejscach pozostanie zachowany. „Odniesieniem dla późniejszej odbudowy drogi są boczne ustalone punkty, takie jak np. istniejące krawężniki po lewej i prawej stronie toru. Mamy dzięki temu pewność, że wszystkie pochyłości i wklęsłości po przebudowie pozostaną takie same, tak samo jak charakterystyka toru”, wyjaśnia kierownik projektu, Alexander Schnobel.


Największe prace budowlane od ponad 40 lat są imponujące również w kontekście liczb. W sumie 22.000 metrów kwadratowych toru zostanie przetworzone przez maszyny budowlane.Koparki i wywrotki muszą obsłużyć 10 000 metrów sześciennych wykopanej ziemi. Około 6000 ton asfaltu zostanie najpierw usunięte a następnie skruszone za pomocą specjalnych maszyn i ponownie wykorzystane jako nowa mieszanka asfaltu – wszystko odbędzie się w przyjaznym dla środowiska procesie recyklingu.

„Rozmiar placu budowy, a także zakres działania są ogromne. Biorąc pod uwagę dostępne ramy czasowe i wymagania – jest to prawdziwie gigantyczny projekt. Dotyczy to również terminowego wdrożenia, przygotowania i planowania „, podsumowuje Alexander Schnobel.             „W tym zadaniu korzystamy z długoletniego doświadczenia wszystkich osób zaangażowanych w remont w poprzednich latach. Dotyczy to zarówno firm lokalnych i regionalnych, a także oczywiście nas samych. „

Misha z Apex uchwycił we wtorek sprzęt budowlany zmierzający na tor.


Ze względu na ogrom zadania firmy budowlane Schnorpfeil (Treis-Karden) i Wurzel (Jülich) utworzyły konsorcjum. Również długoletni partner Nurburgring, inżynierowie konsultingowi Porz & Partner znów znajdą się w zespole.
Oprócz robót drogowych, Nurburgring wprowadza również w tym roku kolejny środek bezpieczeństwa. W rejonie Hatzenbach, po lewej, jak również w obszarze Kesselchen, zostanie zainstalowane około 900 metrów nowego ogrodzenia ochronnego FIA. To jeszcze bardziej zwiększy bezpieczeństwo na Północnej Pętli.
Planowany termin zakończenia przebudowy to 22 lutego.